måndag 10 maj 2010

REHABILITERING SPECIAL ANPASSAD FÖR MIG.

Ja ha, dagen till ära så fick jag ett brev av försäkringskassan, förut fick jag bara 75 % sjukpenning pga att jag skrev boken nu får jag bara 75% för att jag var med i svt stor forum programmet. trött jag blir!läkarna sjukskriver mig 100%.
Den enda rehabiliteringen dom kan erbjuda är samtal hos vuxenpsyke eller jobb träning.
Jag jobbar hela tiden med mig själv för att orka att gå vidare i livet, varje dag får jag fokusera o påminna mig om varför jag vill leva. Bearbeta smärtan o saknaden rädslor och kroppsliga signaler om att det är krisläge fast det inte är det.
Att skriva och prata är en stor del av min egen rehabilitering men den biten blir jag straffad för ,så jag undrar hur ska jag någonsin komma i balans ,när försäkrings kassan motverkar den bästa rehabiliteringen, samtidigt som dom inte har något att erbjuda? Det hade varit bättre om dom satt mig i fängelse då hade jag fått mat städat pengar personal som hjälper till med allt krångel och REHABILITERING SPECIAL ANPASSAD FÖR MIG.