måndag 2 november 2009

Älskade Engla du saknas oss-polis myndigheter och media

Vissa i Bogg världen funderar på om jag ska tjäna pengar på boken och om det är rätt eller fel att försäkringskassan nu anser mig kunna jobba 25 % efter som jag kunnat skriva boken.
Så här svarade jag på ett ställe


Hej

Försäkringskassan struntar i om jag tjänar pengar på boken eller ej, det beräknas på att om jag kan medverka till boken så kan jag även göra annat jobb...Vilket jag kan tänka mig borde stämma i dom flesta fall, men samtidigt så vill försäkrings kassan att jag ska rehabiliteras och det enda dom har att erbjuda är arbetsträning .Då tycker jag att att skriva boken är mer rehabilitering än att förutsätta att jag kan klara av vad som helst annat lika bra som att skriva en bok om mina upplevelser.Jag hade helre tyckt att om jag tjänar pengar på boken så kunde man räkna bort försäkringsersättningen men nej även om jag skulle tjänna på den så får jag 75 % ... Hur snurigt som helst tycker då jag som skulle villja ha lite mer sunt förnuft hos försäkringskassan. Nu undrar nu förstås om jag kommer att tjäna pengar på boken ,jag vet faktiskt inte men jag vet att jag lagt ut 200 000 kr för att få dessa 5000 ex färdigställda och jag vet att varje bok kostar ca 20 kr att distribuera och att jag tar 90 kr per bok och att det är en massa skatter och andra kostnader. Om ett tag så vet vi men vist kan det gå hur som helst med ekonomin men jag är villig att ta risken för jag tycker att det är viktig samhällsinformation och att brottsoffer problematiken behöver belysasa för det som hänt Engla och oss kan hända vem som helst när som helst.
frid o kärlek carina