måndag 4 augusti 2008

Svar till en kommentar ! Jag hoppas att ni läser alla inläggen jag skrivit så ni förstår bättre vad jag menar!
Jag vet att alla rättegångar är offentliga och bara dom med sexualbrott kan ha stängda dörrar. Jag tycker att det är bra att kunna granska samhället men det som pressen gör idag är inte i första hand att granska ! och om dom granskar något så är det bara sådant som säljer så vem ska granska sådant som sker fel men inte säljer tidningar
Men när det gäller viktig information som hör hemma med att granska sådant som ev är fel så är jag för att allmänheten kan granska! Men på ett professionellt sätt där offren inte blir lunchen! Vad sägs om att alla journaler blir offentliga så vem som helst kan kolla vem som har falsk sjukskrivning eller bara vara nyfiken.varför inte ha en tidning bara för människors olika diagnoser och läkar utlåtanden. ironisk är jag nu, men vara går smärt gränsen för att media ska få "granska" skriva vad dom vill tex välja ut orden ur sitt sammanhang som när det stod överallt att jag sagt kan liknas vid ett monster en mening som säljer men helt galen ur sitt sammanhang då jag faktiskt beskrev samhälles ansvar att ge vård och noggrann risk bedömning vid dom först våldtäkterna men det har vi inte läst någonstans.
Det finns dom som tror att dom läst eller hört mitt tal till Anders men mig veterligen så har det inte till fullo legat ute någonstans och det är jag glad för, för det var inte menat till er och det var till Anders och ev domaren ! Det var en del kritik till media och samhället som dom censurerat fegt tycker jag men bra censurerat när det gäller dom hemska bitarna,

2 kommentarer:

Mamma till tre tjejer sa...

Hej!
Jag håller med dig i vad du säger om media,men det är ju så dom jobbar och alltid kommer att jobba.
Det är deras jobb att sälja tidningar och bara det dessutom!
Men samtidigt får du inte glömma att 99% av alla som läser tidningar vet att det vinklas hit o dit och kommentarer ryck ur sina sammanhang.
Sen löser man många mord och även andra brott med hjälp av media...tex i efterlyst där man tom gör en spännande film med hemsk bakgrundmusik till,men löser brott det gör man!
Detta brott löstes ju också för att någon privatperson tagit ett kort.det var inte alls polisen som löste det,utan fotograf hade AE säkert klarat sig denna gången också!
Sen vad AE har för diagnoser är inte ett dugg intressant igentligen,han är sinnessjuk punkt slut,så om du säger Asperger så antar jag att du har grund för det....andra säger psykopat och han har säkert hela kittet och lite till!
Media gör sitt jobb och man får ta det man läser med en nypa salt....bara ni och AE vet vad som sades därinne i rättsalen och det behöver aldrig komma ut.
Att man läser det hemska över huvud taget är att alla människor vill försöka förstå hur någon kan göra något som detta,det är så skrämmande att man inte riktigt vet vem man kan lita på!
Samma med Tsunamin,man fattar inte och vill inte fatta att man kan åka hem utan att veta vad ens små tre barn har tagit vägen,men läser det,det gör man och det gjorde säkert du också eller kanske om Palmemordet också vinklat upp o ned!
Kram på dig o lägg ingen kraft på detta med media,spara den till annat!

Anonym sa...

Hej,

Vill skicka en hälsning, jag och mina två barn följde de intensiva dagarna med förtvivlan.
Har nu hittat din blogg och kände för att skriva till dig.
Jag tycker att du har mod och styrka och hoppas att det kan hjälpa andra innan det händer.
Skulle önska att det kunde ge dig Engla tillbaka...
Många tankar till dig!