lördag 6 februari 2010

Efter att ha läst dagens artiklar i dalarnas tidningar och dalademokraten så är det här mina kommentarer.

Efter att ha läst dagens artiklar i dalarnas tidningar och dalademokraten så är det här mina kommentarer.

Jag undrar varför Leif inte kunnat varit ärlig redan från början och i alla intervjuer sagt att vi har för lite resurser och har inte en organisation för att handha mordutredningar på ett tillfredsställande sätt.
Jag har bara hört och läst från Nykvist att han gjort sitt bästa och att det nästan varit synd om honom som fått slita med det här nästan själv...
I boken nordisk kriminalkrönika kan man läsa om Nykvists syn på utredningen och i boken Älskade Engla du saknas oss- polis myndigheter och media kan man läsa om Englas mammas sätt att se på utredningen och kampen till att få igenom en granskning av Pernilla utredningen.


DAGIS FASONER PÅ ALLIHOPA !
Jag vet inte längre vad jag ska tro om något alla skyller på alla. Min tanke är mitt i allt elände ...varför fick vi inte ge hör av alla åklagare eller hos jo för att få till stånd en utredning .Åklagarna måste ju ha märkt hur inkompetent och snurrigt allt verkat i sin förhör för att ev inleda en undersökning.Så jag undrar är Åklagar väsendet åxå inblandade i att vilja mörka hur inkompetent polisväsendet fungerar?
frid carina