torsdag 16 juli 2009

tv4

Niklas långström var på tv 4 i morse ,jag fattar verkligen inte vad han hade där att göra, när det gäller så här viktiga frågor om varför kvinnor tar kontakt med kriminella män så borde tv4 ta mer ansvar för att hjälpa dessa kvinnor att förstå den bakomliggande problematiken Niklas fick det att låta som om alla kvinnor dras till farliga män och att det skulle vara ok o normalt.Han ger uttryck för en gammalmodig bild som jag tror är från tv och fantasier eller har Niklas forskat på området och kan ge professionell feedback på dom påståendena?
tv4 ta erat ansvar och ta dit professionella som forskat eller jobbat med utsatta kvinnor och har kunskap om den problematiken. det står bla på aftonbladet web om en författare som gått på djupet med ämnet och skrivit en bok i ämnet.

5 kommentarer:

malin Johansson sa...

Hej. Jag vill som kvinna,medborgare och framför allt mamma beklaga din förlust av ditt barn men också att du måste utsättas för andras kvinnors oförstånd att ens prata med en så fruktandsvärd man som AE. Jag hoppas innerligt att hon lyssnar till ditt inlägg i bloggen och tar sitt förnuft till fånga och tänker på sitt egna barn först och främst... Något som borde vara det allra viktigaste i livet för alla oss mammor!! ta hand om dig!!

Kram Malin

Sivert sa...

Det er normalt, fordi grunnen ligger i kvinnensfølelsesliv, det ligger i kvinnensfølelsesliv å hjelpe amdre, hjelse sine barn når alle andre har gitt opp, vise morskjærlighet osv osv,- derfor er det normalt,- og dette vil fortsette sålenge det er mennesker i verden. Istedenfor at du prøver å gjøre dette til noe unormalt eller fortelle disse kvinnene hvor gale dem er,- fortell dem heller hva du føler om det,- men samtidig vis dem respekt,- uten respekt når du ikke frem.
Du kan om du vil, men det er opptil deg,selvklart, sende meg en e-mail ved å gå vi min blogg: http:altamagazin.com ,- så kan jeg fortelle deg mye om dette, dette er fenomen / hender i Norge også, veldig mye,- og ikke bare mot dem som er dømt for drap mot barn eller vold mot barn, men også voltektsdømte, drapsdømte osv osv.

Anonym sa...

Men va fan SIvert - Håll käften om du inte har något bättre att komma med

Anonym sa...

AE`s så kallade flickvän,eller monster som ja skulle vilja utrycka det. hon är nästan lika sjuk som han!!
Nästa offer är kanske HENNES EGNA DOTTER....men vissa värdesätter inte SINA BARN Å DOM SKA INTE HA BARN HELLER!!! Jag tycker socialen ska ta hennes barn...för hon ej kan skydda barnet,när hennes dotter kansek blir utnyttjad el mördad,vem tar anvaret??? JAG TÄNKER PÅ DIG ENGLA,åh min dotter på 11år sparade en bild på dig å hon sörjer oxå=(=(=( HAT ÅT EKLUND..MÅTTE HAN LIDA!

Anonym sa...

Hej Carina. Jag kan inte för mitt liv begripa hur en normal kvinna kan dejta en sådan som A.E. Titta bara på Åmsele mördaren Juha, han fick flera säckar med beundrar brev... Jag har själv 3 barn, bl.a en flicka på 22 år, och jag var lika RÄDD OM HENNE som du var, men tyvärr kan man inte skydda barna mot allt. Kramar från Eskilstuna, Sanna-Maria Nyström