torsdag 4 december 2008

mening ur meningslösheten!

Hej alla vänner som jag känner och inte ännu lärt känna!
Hur står det till där ute, orkar ni ta in allt som händer ,orkar ni fundera på vad som är viktigt?.orkar ni engagerar er i era liv? Är ni som levande döda? eller är ni levande i livet?
Jag behöver nog landa men orkar inte ta det lugnt för då blir ångesten för ohanterlig! Tur att jag mitt i eländet har fått möjligheten att engagera mig i sånt som nu har blivit det viktiga för mig som min familj, brottsoffer o brottslingar och allt där emellan!Det gör att jag kan skapa mening ur meningslösheten och fortfarande känna mig levande fast med en längtan att vakna upp ur en mardröm.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar inte med verkligheten. Det känns så hopplöst. Man kan inte ens få ett litet plåster på blödande sår.

Anonym sa...

har du msn skulle du kunna lägga till mig ja sörjer med dig :(:( mytheprinsessa@hotmail.com är min msn kram på dig

Anonym sa...

Hej Carina!
Ja, jag FÖRSÖKER orka att ta in så mycket som möjligt MEN vissa saker är SÅ hemska och oförståeliga så det är svårt för det gör ONT när man hör och tänker på det!
Förstår att DU inte orkar landa i det som hänt......livstidstraff är vad DU och dina nära har fått!
Jag har inte råkat ut för det hemskaste av hemska som du har gjort men jag har en dotter som försökte ta sitt liv när hon var 16 år och en annan dotter och barnbarn blev påkörda av en bil båda två men klarade sig med livet i behåll.
Jag har insett att ens nära och kära plötsligt kan vara borta för alltid.....det har gjort att jag engagerar mig mycket i min familj särskilt, för den är den käraste jag har även om barnen har vuxit upp!
Kram!

Anonym sa...

Jag vill också vakna upp ur denna hemska mardröm! Snart är det jul och ingen Rose-Marie! Jag känner mig som en Zombie. Jag är närvarande, men ändå inte. Det känns overkligt fortfarande alltihop. Jag vet presic hur du känner/har det. Vi måste på något underligt vis gå vidare utan våra döttrar.
Varma styrkekramar till dig coh din familj

Anonym sa...

Jag förstår till fullo att det engegemang du har för brottsoffer etc hjälper dig nu, OCH andra. Jag känner igen känslan av att vara tvungen att hålla det mörka på avstånd genom att fokusera på någonting för att hålla det värsta på avstånd. Allt Gott / Eva B.

Anonym sa...

Carina vill du läsa ett skolarbete som jag har gjort 2007 om trafficking för sexuella ändamål?

Jag vet inte om det är en dum fråga? Jag är osäker.

Fast du får inte kopiera det och ge det till någon annan i så fall.

Carina sa...

Hej
Snällt av dig att erbjuda mig men jag orkar inte ta del av det just nu.
Frid o kärlek carina

Anonym sa...

Du tar inte illa vid dig att jag frågade då?

Om du vill kan du få läsa det senare. Det är en argumenterande sammanställning om att offer för människohandel bör få hjälp på alla sätt och jag har bland annat skrivit om människohandlarnas och sexköparnas låga straff. Jag fick MVG på det skolarbetet.

Anonym sa...

Hej Carina!

Jag vill bara att du ska veta att vi är många som tänker på dig, Engla och er familj.
För mig kommer det alltid vara ett före och efter den 5 april, det öppnade mina ögon och jag har verkligen berörts av det som hänt Er och Engla. I vanliga fall med allt hemskt som händer här i världen brukar man kunna värja sig från det onda men det här kom för nära. Jag är mamma och har två döttrar men har personligen inte drabbats av det värsta som kan hända men som utomstående har jag berörts ända in till mitt innersta. Jag har gråtit och gråter och fått gått och prata ut om min vrede och sorg för det som hänt Er och Engla, så orättvist och så onödigt, det går inte att beskriva med ord.
Jag vill ge Er tusen och åter tusen värmande kramar.
Jag tänker på Er!
Linda

Carina sa...

Hej snäll kvinna
Jag orkar inte engagera mig i det nu men det är bra att du o folk engagerar sig i så viktiga frågor!
frid o kärlek carina

Anonym sa...

Carina jag förstår att du inte orkar engagera dig i det nu. Jag tänkte bara om du ville läsa.

Viktigt: Du tar inte illa vid dig av att jag frågade då? Ärligt? I så fall känner jag mig skamsen.

Carina sa...

Du ska inte på något vis känna dig skamsen ...
frid o kärlek carina