tisdag 24 mars 2009

rensade huvudet genom att skriva

I natt har jag sovit rätt bra jag tror det beror på att jag rensade huvudet i går genom att sitta och skriva om hur ja upplever det som står i kriminal krönikan om Pernilla och Engla utrednigen en väldigt förenklad bild för att vi ska tycka att Leif Nykvist gjort ettt bra arbete och att det är lite synd om honom som fåt slita så nästan helt själv med dena utredning. Jag satt i 8 tim 6 sidor blev det .tror inte att någon tidning kan publisera det efter som det blev så mycke tex och efter som jag inte är en förfatare så behövs det mer text för att göra det lätare att läsa och förstå.

kanske hamnar det i min bok? vi får se...
Jag är verkligen ingen förfatare men har en viktig och intressant egen upplevd historia att berätta en vinkel som inte alltid stämmer med polisen eller medias och till råga på allt så kan jag inte göra mig ordntligt förståd med skrift...
Kan jag skriva historia betyder det att det är på riktigt och ingen saga som man upplever att Leif Nykvict tror när han på sista sida i krimenall krönikan av slutar med
" Nu är Anders Eklund bakom lås och bom i många ,många år"

frid o kärlek Carina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carina.Lycka till med din bok,jag skrev även av mig när jag misste min man,men det blev bara min familj och närmaste vänner som fick läsa vad jag skrivet,o så vår advokat,som ställt upp ut över det normala för oss.Jag beunfrar dig att du orkar,det har ju inte gått så lång tid,för mig tog det två år,innan jag orkade skriva,men blev väldigt hjäpt i sorgearbetet av skrivandet.Hoppas när du är färdig med boken ,att den blir tryckt snabbt,för det ska bli inressant att få läsa om alt du varit med om,som du inte orkat skriva här.Jag önskar dig all styrka,mod och frid i ditt liv.KRAM,c.s.s hbg

Anonym sa...

Hej Carina.
Att polisen inte följde upp tipset om AE som gärningsman efter Pernillamordet vet jag och där förstår jag din ilska mot polisen, men finns det något mer än det? Du verkar väldigt missnöjd med polisarbetet, Leif Nykvist etc. De fick ju trots allt tag i AE och han fick livstid. Varför har du sådant agg till polisen, gjorde de inte allt de kunde efter att Engla försvann? /Undrande mamma

Anonym sa...

Hej Carina..

Att skriva är ett välkänt sätt att "lätta på trycket". Det är jättebra att du gör det! När orden kommer på papper och man ser vad man själv skrivit så blir också den egna verkligheten påtaglig på ett annat sätt än innan. Jag skriver, nästan jämt, om olika saker. Bloggar, musiktexter, dikter, krönikor etc etc.

Säg till om du behöver hjälp med något!

kram