måndag 13 oktober 2008

Eloge till media!

I Dag vill jag ge kvälls tidningarna och annan media en eloge för sitt granskande kring sexual brottslingar ,vapen, polisens jobb,advokater mm .bra jobbat! För mig känns det skönt att se viktiga frågor belysas och skapas debatter kring. För mig har det ofta känts som jag springer med huvudet in i vägen och det känns lättare när man ser att det finns ett allmänintresse att verkligen belysa det som är viktigt för att öka våran säkerhet i samhället.Jag ser inga själv klara svar på några av frågorna men en stor vikt av debatt och granskning av ämnena.
Frid o Kärlek Carina

125 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tänkte på dig när jag läste dessa artiklar. Jag misstänker att utan ditt engagemang hade dessa artiklar inte blivit skrivna. Det är skrämmande läsning och man blir mörkrädd. Ett mordernt samhälle som Sverige som har sådana uppenbara brister -sådant som för vanligt folk är en självklarhet lägger lagen och dess vrängare krokben för.
En ändring måste till!!
(((KRAM)))

Lillemor sa...

Jag tycker att du är duktig som orkar och ta upp sådana här viktigare saker! Det måste bli en ändring i Sverige. Kram Lillemor

Anonym sa...

ger dig en stor kram för att ja tycker så synd om dig, hoppas du kan gå vidare, sköt om dig massa kramar

Anonym sa...

Jag tycker att du är otroligt stark som orkar kämpa! vi glömmer ALDRIG engla.. de ska vi se till att ingen aldrig glömmer... massor me kramar och tankar till er! /Tiilii

Anonym sa...

jag tycker du är så stark som tar upp sådana saker efter allt som har hänt! you go girl! :D kramar!

Anonym sa...

Gråter då jag nyss sett inlägget på efterlyst. Skickar styrkekramar till dig. Sen måste jag påtala en sak, jag antar att du inte är intresserad av pengar, men hade du skrivit på metrobloggen hade din blogg hamnat på toppen ganska snabbt och där får man bra betalt... KRAM

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen det som hände lilla Engla.
Jag förstår inte hur folk tänker ibland :/
Jag tycker du är jättestark som orkar vara dig själv och som inte bryter ihop.
Många många många hjärltliga kramar
Sofia Bergdén <3<3

Anonym sa...

Du är en stark mamma.

Anonym sa...

Tittar förbi o skänker en tanke!!! Kämpa på, du är stark!!

Anonym sa...

du är verkligen stark, jag beundrar dig!

Anonym sa...

Jävla kommersiell skitblogg det här. Verkar som du gör allt för att bli kändis. Skål!

Anonym sa...

Fy vad hemsk det som hänt. har gråtit många tårar och kollade på efterlyst i tårar . Just nu snyter jag mig ´var 10:de sekund , jag beklagar. rip <3

Anonym sa...

Jag såg ett inslag med dig nyss på Efterlyst. Det känns t.o.m. overkligt för mig som inte kände Engla och aldrig träffat henne, det fruktansvärda som har hänt er hela familjen.
Jag hoppas att ni kommer eller om ni redan har gjort hitta en styrka i allt detta. Men du verkar stark av det jag har sett och jag vet att hela Sverige sörger Engla. Hon var en tjej med en sån otrolig utstrålning som man alltid kommer ha på näthinnan.
Kämpa vidare. Tänker på er!
Kram Maria

Dennis Alexis Hellström sa...

Jag tänker på dig och hoppas att du och din familj kan få ro till slut. Du är stark. Att blogga är väldigt bra terapi, det har hjälpt mig väldigt mycket mot min ångest i alla fall! :)

Jag brukar själv blogga om ångestlindring och självkänsla. Ju mer man skriver om det, desto starkare blir man. :)

Kram från Dennis.

Anonym sa...

Hejsan!
Efter att ha tittat på EFTERLYST så tittade jag in här nu. Så nu lämnar jag lite spår efter mig.
Många kramar Camilla/Kims mamma

Anonym sa...

Hej.
Sitter med datorn i knät och har teven på i bakgrunden men stannade upp när det handlade om dig och din dotter på Efterlyst. Känner bara att jag vill visa dig mitt stöd...

Tidigare ikväll kollade jag och min son på programmet om pedofiler på nätet... så jävla skrämmande. Men alla onda krafter i vår värld måste bekämpas och du är en av dom som gör gott i världen - för andra människor.

Kram. Thorun

Cammie sa...

Hej!
Beklagar verkligen sorgen. Fattar inte att sånt ska hända små barn.. Sånna personer som gör så mot små barn bode inte få vara vid liv. Tycker verkligen att du är stark o ställer upp i tv o media o berättar om vad du tycker och hur du ser på saken om din dotter. (jag såg dig precis berätta på efterlyst)
Styrkekram!

Anonym sa...

Har precis läst igenom din blogg och jag vill bara berömma dig för att du är så stark. Engla verkade vara en helt underbar tjej. Jag får känslan av att du lever efter citatet "Tänk ej med sorg att hon är död, tänk med glädje att hon levat"
Ha en undebar dag!

Anonym sa...

Jag såg precis inslaget på efterlyst. Du ska vara stolt över din dotter. Hon är urgullig och jag beklagar din sorg :(:(

Anonym sa...

Jag vill bara lämna av en kram! Är själv mamma och kan aldrig föreställa mig det du går igenom!

Så jag skickar tankar, kramar och massa styrka till dig!

Anonym sa...

Hej!

Jag såg precis reportaget på efterlyst och tycker det blev fint och bra.

Jag kommer följa din blogg!

Var stark!

/ Daniel

Anonym sa...

Hej Carina,
Jag tycker du har helt rätt i det du skriver och det du kritiserar!
Många hemska saker har hänt i år och jag känner djupt med både Dig och med Emma och Niklas Jangestig som också på ett helt obegripligt grymt sätt blev av med sina små barn. Har Ni haft någon kontakt med varann sinsemellan? Tänker på att Ni har genomgått samma hemska sak där Era barn tagits från jordelivet av sjuka personer.
Jag hoppas att Du finner styrkan tillbaka i Din vardag! Det går aldrig för "oss andra" att sätta sig in i vad Ni får genomgå, men man kan bry sig ändå genom att försöka vara engagerad gentemot våldet. Jag försöker så gott jag kan.
Ha det gott Carina,
Mvh Marie

Anonym sa...

Du är en stark kvinna :)

LovelyMama sa...

KRAM!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag instämmer med Lillemor, det måste ske en ändring i Sverige, det är nästan så att man blir mörkrädd! Tycker du är stark som orkar prata om Engla i media, såg dig precis på Efterlyst.. Ta hand om er! krama varandra mycket och ofta! Mvh. Emelie

Anonym sa...

Tycker att du är helt underbar som kämpar så som du gör och har gjort.
Inget kan få din fina dotter tillbaka men du får minnas alla fina stunder som funnits och tänka frammåt. Ta hand om det. Kram Jennie

Anonym sa...

va fin Engla va när hon sjöng....kunde inte hålla tårarna borta//Kramar

Anonym sa...

Tycker du e så otroligt stark... helt otroligt att du orkar..... Har väl inget att tillägga just till detta inlägg men överlag ska du veta hur du berört våran familj... man har lärt sig tänka mer än en gång innan man låter barnen gå ut..... kram / Fia

Anonym sa...

hej!

måste bara säga att jag beundrar verkligen dig! Din styrka är otrolig, jag blir så facinerad över hur mycket du faktiskt klarar. Självklart måste detta vara det värsta som kan hända en mamma. Men kom ihåg att du är en otrolig människa, precis som Engla! Hon är nog stolt över dig. Håller med om att det måste bli en ändring i Sverige, NU.

Kram

Anonym sa...

Såg precis på Efterlyst och jag tycker så jäkla synd om er. Jag tycker också synd om Sveriges usla rättssystem som låter aset slippa undan med livstid. Enligt mitt sätt att se ska han betala med sitt liv. Hade jag blivit utsatt för detta så skulle han behöva skyddad identitet när han släpps för jag skulle gjort det till min uppgift att hämnas. Det är starkt av dig om du inte har de tankarna.
Jag hoppas att han brinner i helvetet och att han blir antastad och illa behandlad av sina medfångar. Är det någon som tar livet av aset i fängelset så gör han samhället en välgärning

Anonym sa...

Jag såg dig nyss på efterlyst. Vill bara säga att du är duktig o stark som hela tiden orkat vara med på rättegången. Du hade en söt o gullig dotter. Vi kommer aldrig glömma Engla. Kram Carola

Suzesan sa...

Carina Lilla lilla Englas mamma så fint... så fint. Jag såg om dig och din flicka på Efterlyst nyss. Så fint Hasse Aro sa om det som hänt.

Jag håller med. Så ska vi minnas din fina flicka. Jag grät när jag såg Engla på scenen. Jag är också nära min känslor.
Du är hjälte. Engla är stjärna. Åhh så fin hon var när hon sjöng lilla tösen.
Kämpa!
Vad fin du var i TV. Vad duktig du är. Jag önskar dig allt så du kan göra det som är rätt för dig.
Ge dig inte!!!Bra gjort!
Omtankar och kramar
Susanne

Anonym sa...

Hej vill bara säga att jag å min fru tänker på dej och hoppas att det som du har visat under denna tid sen Engla bragds om livet får svenska rättssystemet att vakna upp.
För som det är nu så är vi inte långt ifrån att bli som USA.
Du å Engla finns i våra tankar..

Kram Ove & Ida...

Anonym sa...

När tv3 visade Engla som uppträdde, på vad som såg ut som småstjärnorna, brast jag ut i gråt, det är bara så hemskt! Det kändes så konstigt att se henne röra på sig och höra hennes röst. När man hela tiden vet att hon finns i himlen. Det gjorde mig så illa att en 10 årig flicka mist sitt liv på det mest fruktansvärda sätt.

Det finns bara en människa som jag önskar en ond bråd död. Och det är mannen med A. Fyfan.

Carpe Diem <3

Anonym sa...

Hej! vi vill beklaga sorgen för lilla Engla. vi har tänkt mycket på er och hur stark du verkar vara. stå på dig du är stark
Kramar

Stephanie sa...

Satt precis och tittade på Efterlyst, där visade dem din bloggadress. Har aldrig varit inne på din sida- men har följt Englas fall sen allt hemskt startade. Jag hoppas du fortsätter blogga och delar dina känslor med svenska folket. För vi vill stötta dig!

Anonym sa...

Jag sitter och läser dina blogginlägg nu och jag blir rörd. Väldigt rörd! Kunde inte låta bli att kommentera, jag beundrar dig för din styrka! Du är fantastisk och jag beundrar dig verkligen. Ta hand om dig! KRAM Anna 15 år.

Anonym sa...

*Beklagar sorgen*

Anonym sa...

Hej Englas mamma!!
Jag tycker du är stark som orkar...skulle nog inte själv orka det. Bra sagt i efterlyst ikväll såklart man vill ha reda på exakt vad som hände. Annars blir det bara en massa tankar och man kan inte lämna det bakom sig. Va stark!!! Hade jätte bra!!! Kram från Maria & Conny i Lindesberg!

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka i framtiden och det är du som borde ha en eloge för din starka karisma, styrka och för ditt mod.

Jag kan inte riktigt få fram vad jag tycker det där äcklet. Inlåst för alltid hoppas jag på och det känns ju i alla fall lite skönare att veta att en sådan oerhört hemsk person sitter inlåst.

Anonym sa...

Hej
Fick gåshud då jag såg din dotter sjunga så fint i videon,så söt hon var,overkligt att veta vad du gått i genom.Har själv en dotter och vet inte hur jag själv hade agerat om jag hade varit med om det du varit med om .

Anonym sa...

Hejsan!
Jag måste bara säga det att jag såg dig nyss på efterlyst!
Jag tycker du är så stark och modig så man blir stark själv!
Du får folk att stå på benen genom att prata inför samhället, att visa dina känslor vilket jag tror skulle vara nyttigt för alla.

Ängla din dotter var så vacker, söt på alla sätt. Hon har det nog bra nu med och jag hoppas att du kan få frid nu efter rättegångarna.
Hoppas att du klarar av att gå vidare på ett bra sätt och att du alltid kommer att minnas det fina!

Jag hoppas också all lycka till i framtiden.
Massor av kramar från mig till dig. Och hälsa ängla!

Anonym sa...

Hej!
sitter och ser på efterlyst och kände att jag ville skicka en hälsning till dig, även om det inte är svar på ditt inlägg.
beklagar din sorg och Kommer aldrig förstå hur du mår men känslan av att förlora sitt barn kan jag förstå.....
KRAM

Anonym sa...

Tack för att du lät Efterlyst visa videon av Engla när hon sjunger om "Superduperkillen". Innan har jag bara sett fotot där hon cyklar, det sista. Jag är glad över att ha fått ett levande och ljust intryck av henne. Ett som berättar så mkt mer om henne. Jag har en son, som heter Mattias och är lika gammal som hon. Han går i Medborgarskolans showskola och skall uppträda för alla föräldrar om två veckor med Olas "Love in stereo", som var med i senaste Melodifestivalen. Det var det första jag tänkte på när jag såg Engla sjunga på TV i kväll. Vi tänker ofta på Engla och pratar om henne och Mattias undrar (liksom jag) hur en mamma kan överleva att förlora sitt barn. Vi hoppas att du fortsätter att finna styrka i olika saker. Tack igen för sången...

Frid och en stor kram.

Anonym sa...

Jag må säga att du är stark. Med allt du går/gått igenom står du stadigt och verkar inte ta någon skit. Jag och följt er genom media och jag blev väldigt rörd när jag fick höra vad som hänt. En så ung människa med så mycket kvar att uppleva, det är fruktansvärt. Att man som mamma ska behöva känna ånger för att man den dagen lät sin älskade tös gå ut och cykla är sorligt. Att kämpa vidare är en kamp men minnen lever kvar. Många kramar Skåne/Svedala

Anonym sa...

Alltså jag vet, att du fått så mycket kommentarer och sådant. Men jag måste bara få säga att du är så modig och stark. Jag avgudar dig, och jag hoppas du minns Engla för den fantastiska människa verkade vara, jag gråter så fort jag ser något om Engla, tycker detta är så hemskt. Men man måste gå vidare, och jag ger dig tusen kramar för att du vågar säga i från! En ändring måste till i rättsystemet!


Massor med kramar från Jennifer

Anonym sa...

Du är en enda stor uppmärkningshora, ja det är precis rätt ord. Du vill vara med i tv, vara med i tidningarna, någon sa till mig att du ville sända begravningen men vågar Jag tro något sådant löjligt. Och nu när jag sätter mig ner framför efterlyst och ska titta på lite tv så ser jag att du har EN BLOGG!? Hur många är inte föräldrar till mördade barn? nej frågan är, hur många frossar i uppmärksamheten som de får av en sådan här situation? Jag skäms å dina vägar, snälla sluta med det här fjantet och sörj för dig själv, det är nästan som du tycker om det här och när jag ser att denhär kommentaren inte är upplagt så stärker det bara sanningen, jag kanske ska göra min egen blogg? nä det låter ganska löjligt gör det inte.
/Mvh Johan

Anonym sa...

Hej,

Såg Dig på tv ikvöll,,, snälla Du försök inte få reda på exakt vad som hände Din dotter,,, jag lovar det ger flermardrömmar,
Jag har erfarenhet av detta då mina två små barn vart mördade.
Känner med Dig,,

Kram Cathrine

Anonym sa...

Hej Carina!

Du är en fantastisk människa med en stor styrka. En stor förebild för mig.
Det är förjävligt hur detta system fungerar. Och Sverige som så fint klappar sig själv på axlarna, för vadå?!

Jag hoppas du kommer få träffa A en dag, för jag kan förstå att det är en byggsten för att kunna gå vidare sågott det går.

Jag önskar dig och din familj all kraft och trygghet..


Stora kramar Maria

Anonym sa...

Du är en fantastisk människa!

Lena S sa...

Hej. Helt rätt av dig att visa filmen av Engla när hon sjunger, det är självklart att få vara stolt tycker jag! Hon var en duktig tjej och jag som åskådare blev mycket glad över att få se det, samtidigt som bestörtningen över vad som kan få hända givetvis blir starkare. Kram.

Anonym sa...

En fråga:
Tycker du att det är försvarbart att en förälder till ett mördat barn ska tjäna pengar på situationen? Tex genom att inrätta en fond där pengarna går till en själv?
Skulle vara intressant att få ett svar ifrån dig på detta.

Anonym sa...

Du är en fantastisk människa!

Anonym sa...

Hej. Såg dig precis på tv'n (efterlyst) och vill ge dig en stor kram för att du är så stark och står upp för vad du tycker och tänker om allt det här... Många tankar till Er har skickats av mig och min familj! Stor kram igen

Anonym sa...

Hejsan! Jag vill bara säga att jag kan aldrig riktigt förstå hur du känner över det som hänt, jag vet bara att jag känner en stor avsky och ett stort hat mot denna Anders, för hans gärningar. Sen tycker jag att Pölisen ska ha sig en rejäl känga som inte tog in Anders efter tipsen när det gällde Pernilla. Du är en stark kvinna och du är ett levande bevis på att det går att ta sig ur händelser som man inte tror att man kan. Men tron och styrkan kan förflytta berg. Mvh Per-Arne

Anonym sa...

Hej Carina,

jag såg dig just på Efterlyst. Tyckte det var jättefint att du visade upp videon när Engla sjön och dansade!

Jag måste bara fråga dig - hur gör man för att inte explodera, skrika, hoppa på äckliga hemska fruktansvärda AE, planera ett mord på honom, förgifta honom, vilja döda honom...??????

Man får förmodligen inte lov att skriva så här eller känna så här. Men när jag såg dig just nu på TV och bilderna på Engla och AE, så tänkte jag på min 9-månaders dotter som sover i rummet bredvid. Om någon gör henne illa, så vet jag inte vad jag tar mig till... jag tror inte att jag klarat av att uppföra mig lika exemplariskt som du gör!

Jag har full förståelse för att du vill veta ALLT. Det ger sinnesro på ett sätt som man inte kan förstå om man inte förlorat en närstående. Visserligen har jag "bara" förlorat en bror i suicid, och inte ett barn genom mord. Men jag vet hur det känns när ovissheten sliter sönder en inombords...

Efterlystgubben sa att nu är denna processen över... Men tyvärr är det ju så att för dig och din familj, så har det hela bara börjat. Mitt råd till dig är att bearbeta din sorg på alla möjliga sätt. Skriv dagbok, skriv dikter, skriv en bok, måla, ja allt.

Och kom ihåg, det är ok att skratta. Det är ok att leva. Det är ok att njuta av livet. Kanske inte känns som ni vill göra detta nu. Men för Englas skull - LEV!!!!!!!!

Lycka till! Stor kram! Karoline.

Anna sa...

Har varit berörd av er förlust sen första notisen i tidningarna.
Är själv mamma till 3 underbaringar och tror nog inte att jag ens i min vildaste fantasi kan sätta mig in i er situation. Hur klarar man överhuvudtaget av att gå vidare?!!

Skickar dig och din familj massor med styrkekramar!

Anna

Anonym sa...

D e fantastisk i mina ögon. ALlt du säger e ju så rätt. Även om jag bor 50 mil ifrån Stjärnsund så känns ni så nära.
Önskar dej och din familj allt gott i framtiden.
KRAM
Rose-Marie

Anonym sa...

Jag beundrar din styrka att orka kämpa som du har gjort med allt trots att du förlorat din dotter !

Anonym sa...

Hej! Såg på efterlyst idag och satt med gråten i halsen. Jag blir så ledsen, arg, upprörd när folk försöker försvara Anders. Hur har dom hjärta? Jag vill att du ska veta att jag tänker på er familj. Jag tände ett ljus för Engla efter det hade hänt och det var många i mitt grannskap som gjorde detsamma. Jag beklagar sorgen och sänder en tanke till Engla. Och att folk har hjärta att kritisera dig är så hjärtlöst, känslokallt att jag blir rädd.

Jag önskar er ALL lycka i framtiden.

Anonym sa...

Hej, vet inte vad jag ska skriva egentligen. Kan inte säga att jag förstår, kan inte säga att jag kan hjälpa dig även om jag skulle vilja. Jag önskar dig allt gott och tycker verkligen att du gör rätt som vågar berätta om din upplevelse. Problemet med Sverige är att vi inte vågar se vad som försigår, för då måste vi ju handla. Sverige och världen behöver sådana som dig! Det är tråkigt att en sådan fruktansvärd sak ska måsta hända för att människor ska få upp ögonen för hur det verkligen ser ut men nu har det hemska hänt och varför ska du vara ett offer? Genom ditt handlande kanske du kan rädda andra. Jag hoppas att kaoset inuti ditt huvud en dag kan bli lättare. Tids nog får du träffa Engla igen och då kommer hon vara stolt över dig! / Anna

Anonym sa...

Hej Carina!

Jag ville skriva till dig och tala om att jag tänker på dig och din familj väldigt mycket. Jag tycker att du är en underbar person som visar så mycket kärlek. Engla är så stolt över dig, det vet jag.

Jag och barnen förlorade vår Peter (min man/barnens pappa) för snart 11 månader sedan. Han omkom efter en svår trafikolycka. Han låg på intensiven från den 11 juli då olyckan hände till den 24 november, då han dog. Det är så svårt utan honom, och jag kan inte föreställa mig hur det är för dig. Mina tankar är hos dig, det ska du veta.

Många, många kramar från Carina i Kristianstad

Anonym sa...

Hej!
Ett sånt engagemang du har. Du har fått många i vårat gråa samhälle att öppna ögonen. Tycker du är en fruktansvärt stark människa. De du gjorde i rättegången var så otroligt starkt av dig. Jag beundrar dig ska du veta. Så inslaget på efterlyst idag. Och jag frågar mig själv hur lyckas hon? Man se sorgen i dina ögon men ändå är du så stark. Sörjer med dig och Englas syster. Önskar jag kunde göra något för dig.
Kramar

Anonym sa...

Jag tycker det är dags att försöka gå vidare i livet och "klippa" bort tråden som är förgånget och börja gå vidare! Du kanske mår bra av att skriva om vad du känner det accepterar jag helt klart men det blir bättre om man går vidare och glömmer det förflutna! Sköt om dig!

marina sa...

Hej jag tänker på er! Jag känner själv er sorg! Tröst kramar från mig!

Anonym sa...

Hej!. Jag såg Efterlyst ikväll och förutom din otroliga styrka slogs jag av din klarsynthet och förmåga att analysera både dina egna känslor och samhället runt omkring dig. Det du sa om åklagarens uppgift är väldigt signifikant för hur hela rättssamhället ser ut och det är något som länge gjort mig arg, att det i rättsalarna pågår ett spel som inte alls har med sanningen att göra utan bara om att alla vet spelets regler och den som bemästrar dem vinner. Detta är heller inte något som är specifikt bara för rättsalarna, utan även för myndigheter osv… För att presentera mig så heter jag Charlotte och har tidigare jobbat ideellt inom en kvinnojour och därifrån fått insyn i rättssalar. Jag har sedan utbildat mig till genus- och beteendevetare med inriktning på kultur/media, har läst sociologi och om juridikens praktiska tillämpning. Idag har jag egen firma som språkkonsult och beteendevetare. Jag skriver detta för att jag tycker att dina erfarenheter och iakttagelser bör tas vara på och klurar lite på ett eventuellt samarbete… Om jag har förstått dig rätt finns det hos dig en vilja att lufta frågorna om hur vissa saker i vårt samhälle fungerar. Det här kändes mest som ett sätt att kontakta dig, men du behöver ju inte publicera den här kommentaren om du inte känner för det. Om du vill får du hemskt gärna maila mig så skulle vi kunna prata vidare… Hälsningar Charlotte
charlotte@sprakfald.se

Anonym sa...

Asså vad i helvete är det me dig ? Utnyttjar du din dotters död för att bli känd och tjäna pengar.
Fy fan vad jag äcklas av dig.

Anonym sa...

Ända anledning till att du har denna blogg är att känna pengar och bli lite känd........ Eller du kanske bara behöver uppmärksamheten?

Anonym sa...

jag såg repotaget på tv3 i kväll och kunde inte låta bli att fälla lite tårar. Jag vill önska dig all styrka i framtiden och engla kommer alltid ha en liten plats i mitt hjärta. Jag kan bara inte förstå varför detta händer ett litet barn ska man behöva vara rädd för att släppa ut sina barn där man bor. Jag lider med er men hoppas för er familjs skull att ni klarar er ur detta helvete.
Många tankar till er / sandra

Anonym sa...

Varför gör du detta? vill du ha uppmärksamhet? hur sjukt det än är så är det lika sjukt att du skapar en blogg som denna. vad tjänar du på att gå ut i media med allting? vem tjänar på det?

Anonym sa...

Hej!

Jag beundrar ditt lugn och din saklighet och även din öppenhet.

Fredagen den 18/7 någongång vid 15.00 ringde du till Tele2s kundtjänst och pratade med mig.
Du var så lugn och kändes så trygg när vi pratade och efter vårt samtal har jag läst och följt upp det mesta.

Tänker ofta på er!

Kramar Ulrica

Anonym sa...

Varför söker du uppmärksamhet och kändisskap? Herregud lägg ner!

Anonym sa...

Och en grej till, vem fan vill att ens dotters begravning ska bli live sänt? Fyfan mår illa av detta kändisskap du söker genom din döda dotter!

Anonym sa...

Hej!

Såg dig på Efterlyst ikväll.
Det finns så mycket som jag skulle vilja säga, och dela med mig av, för att du ska förstå min omtanke. Men ord känns så fattigt. Vill bara ge en kram egentligen. Men försöker med några ord:

Jag förstår inte hur du orkar. Men jag beundrar din styrka, och ditt sätt att orka leva vidare i sorgen.
Jag förstår också, att du måste söka de svar du söker - för att få ro i ditt sinne. Jag hoppas att din bild av Engla alltid lever kvar, som det Änglabarn hon är och var. Jag lovar, att du alltid ska ha mina varmaste tankar med dej.

Massa kramar från Helena i GBG

Anonym sa...

Hej!
Såg din vackra Engla sjunga och dansa på efterlyst, och grät floder! Jag har två flickor. Men min första flicka är ett änglabarn. Hon fick aldrig leva sitt liv då hon hade ett stort ryggmärgsbråck. Det känns skönt att veta att en så fin tjej som din finns där hos henne å sjunger å dansar. Du ska vara stolt! Strunta i vad andra tycker å tänker de är bara du som vet vad som är bäst för dig. Sänder en dikt som hjälpt mig. Varma kramar till dig och din familj.
Ulrika

Min starka mamma
Text: Kaye Des Ormeaux (Svensk text: Helen S Wirén)
Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har
jag sett hennes tårar falla.


Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor
och hennes smärta...
Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.


Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer


Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.


När jag vakar över min starka mamma...
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.


Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök...
och visa att du håller henne kär.


Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.

Anonym sa...

Hej,
fick nyss en länk och vill skänka medtankar till dig!

Kram

Janne

Anonym sa...

Såg på efterlyst ikväll...
Du är en stark kvinna! Din Engla var en fantastisk flicka, det har jag förstått. Hon verkade vara en stjärna som lyste upp tillvaron med sin närvaro. Vi har tänt ljus för henne här hemma, det som har hänt är hemskt och fullkomligt onödigt. Inget straff är tillräckligt för någon som gjort det som AE har gjort.
Jag önskar dig och din familj all styrka och skänker er en tanke.
Mvh. Charlotte i Falun

Anonym sa...

Hej.
Tycker verklig synd om sådana som kommer med så idiotiska kommentarer. när jag först fick veta att engla var bort blev jag helt förtvivlad eftersom min lillasyster heter Engla. lider med dig.
Och sveriges lagar är tröga vet de. polisen i sverige lägger mer prioritet på mopedister än sånt här som händer. MVH från en berörd läsare.

Anonym sa...

fragbite was here

Anonym sa...

Hej jag hittade hit efter att ha tittat på efterlyst!

Jag måste bara säga dig att jag följde alla nyhetssidor under hela tiden Engla var försvunnen tills hon vart hittad och tills Anders fick sitt straff. Jag vill bara säga hur otoligt ledsen jag är över det som hände. Har fällt många tårar för Engla och er. Och är så otroligt lättad över att AE fick livstid. Synd bara att straffen inte är hårdare i Sverige.

Vila i frid söta Engla och må så gott Carina. Tänker på er!
Kramar från Elli

Anonym sa...

Hej Carina. Vilken mardröm du hamnat i. Jag och min 7 åriga dotter har läst allt om Englas öde. Vilken ljus o fin tjej hon var. Att Anders E fått livstid spelar ingen roll, han kommer aldrig att kunna sona sitt hemska brott i alla fall. Stå på dig i media, och visst; det måste bli en lagändring i Sverige ang psykisk sjuka som begår brott eller kan tänkas begå brott.

Vi tänker på dig Carina. Styrkekramar från Katarina o Mariina i Huddinge.

Kram.

lillskorpan sa...

Hej carina! Såg repotaget om dig på efterlyst igår, o jag beundrar dig för din styrka!!! Själv har jag 2 döttrar på 15 o 4 år, skulle något hända dom så vet jag inte vad jag skulle göra tror jag!! Personligen så tycker jag faktiskt att sexual förbrytare skall placeras på vanliga anstalter tillsammans med "vanliga" interner så får man nog se en radikal vändning av återfall för sex förbrytare!! Önskar dig o din familj all lycka i världen, många kramar från Åsa i Sala

Anonym sa...

Hejsan. Jag ska börja med att säga att jag har inga barn. så hur mycket jag än säger att jag förstår så kan jag aldrig förstå exakt hur det är att mista sitt barn. Dessutom mista det på detta hemska sätt. Men jag är människa och har känslor så jag känner att detta är hemskt,grymt och allt man bara kan komma på och säga. Jag tror att dom flesta normalt funtade människor känner att detta är hemskt. Jag såg efterlyst igår. Hörde dig i rättsalen. Jag sa då till min fästman. -Hade jag vart henne hade jag mördat han i rättsalen. Vissa säger att nä jag ska inte vara lika grym och dum som han. MEN om någon skulle mörda mitt framtida barn skulle jag mer än gärna sitta i fängelse pga utav detta. Jag menar detta jävla land är så mesigt. Den där äckliga människan som gjorde detta mot ditt barn. VARFÖR förtjänar han att leva? Varför? Ner med skiten i en grop och täpp igen. Du har ett till barn som du måste ta hand om så självklart kan du då inte hamna i fängelse. Men om man bara har ett barn som någon mördar skulle jag aldrig tveka. Ja jag kanske är knäpp. Men jag blir såååå himla arg när sjuka människor gör såhär mot barn och andra oskyldiga männsikor. Jag blir så himla arg. Dom förtjänar INTE att leva. FY FY FY!!! Jag tycker du är en OTROLIGT stark männsika som orkar gå vidare. Fastän det aldrig kommer att bli som förr. Men att du orkar. Du är en STARK människa!!! Jag tänker på dig och din familj. Söta Engla som var så himla duktig på att sjunga -min super duper kille. (för övrigt kommer hon att träffa sin super duper kilel i himlen nu). Jag tänker på alla andra barn och vuxna som råkar ut för hemskheter. Må den äckliga Anders Eklund brinna långsamt i helvetet! Kram till dig och din familj. Ta hand om varandra!

Anonym sa...

Jag minns en intervju med dig där du sa att Engla alltid har vetat att hon ska bli något speciellt - genom den uppmärksamhet och debatt som nu sker i media är jag övertygad om att Engla räddar många, många barn.

Såg inslaget i Efterlyst igår och jag blir verkligen berörd. En tröst i allt det hemska som har hänt är att Engla verkar ha haft en toppenmamma under sitt liv här på jorden. Du nämnde att du ofta ifrågasätter att du lät henne cykla den där kvällen. Glöm inte att tänka på vad det betydde för Engla att hon fick förtroendet av dig att ge sig iväg själv - jag tror att hon var väldigt glad och stolt över detta. Det fruktansvärda som sedan hände...det är inget som på något sätt kan kopplas till bristande omdöme hos dig. Tvärtom agerade du föredömligt med tät telefonkontakt o.s.v.

Nu sjunger och dansar Engla i himlen, stolt och glad över minnen från er tid tillsammans, över att du finns och över att du orkar kämpa. En dag ses ni igen och då kan inget skilja er åt.

Tänker ofta på er!

Anonym sa...

Är du så feg så att du inte kan svara på min fråga gällande din fond? Du vill bli känd tack vare din dotters död... Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att du har något med döden att göra!

Anonym sa...

Hej på dig!
Jag vill börja med att beklaga det hämska som har hänt! Det är helt sjukt att det kan hända något sån´t i Sverige, dessutom i ett litet samhälle. Jag bor själv i ett litet samhälle och har, fram till det tragiska som hände din vackra dotter, kännt mig trygg här. Men nu känns det som att man är aldrig trygg och att jag aldrig kommer att våga släppa taget om mina barn fullt ut. Jag så lite grann från Efterlyst igår, vilka härliga bilder de hade på Engla! Och vad skönt att äcklet fick vad han förtjänade! Hoppas att du får tid att sörja Engla ordentligt på DITT sätt utan att du behöver ha media upptrykt i ditt ansikte hela tiden. Stor kram från Ann-Sofie Ellvåg i Kumla.

Carina sa...

Till Marie
Jag bor inte framför datorn, det är först nu jag satt mig ner och började läsa kommentarerna 158 st var av två jag inte publicerat pga främlings förgänglighet eller hån.
Jag kan gärna svara på din frågor angående fonden. Dom som satt in pengar där har gjort det för att dom vill stötta oss ,pengar som har uppskattas och används till olika ända mål,bla till räkningar efter sökandet och en peng till begravningen och en minnes Ängel staty o minnes plats där Engla ev blev mördad.Resterade pengar i nu läget ca 68 000 kr ska förvaltas i en fond för att minnas och förvalta dett positiva
som har get oss styrka och kraft i denna mardröm, Gå in på englasminnesfond.se.
Och snälla ni som läser dom här lite negativa kommentarerna ,gå inte in o gnäll över dom jag vet vad ni känner och det känns onödigt att fortsätta en negativ spiral.
ni som är negativa får vara det det är ok ,men lite själv respekt borde ni ha och inte skriva som anonyma utan egen blog.
Frid o Kärlek carina

Anonym sa...

Vet hur det känns då nån gjort intrång i ens familj och mördat ett av barnen.
Kanske har Engla och min Rose-Marie mötts i himlen? Kanske busar dom runt där tillsammans?
Du är stark, men jag skickar ändå styrkekramar till dig. Du kan behöva dom den dagen det lugnat ner sig runt dig.
Ha det bra och sköt om dig!

Anonym sa...

Får en advokat bära sig åt hur som helst i en rättssal? För mig är det djupt olämpligt att läsa den dikten som Silbersky valda att läsa upp. TVÅ gånger, dessutom. Vad hade det med frågan att göra? Måtte advokatsamfundet ta honom i örat, för den händelsen.

Anonym sa...

Kanske dags att sluta försöka suga ut varenda liten krona som går att hämta? Skaffa ett jobb istället. Släpp det här nu.

Anonym sa...

mycket rörande att läsa det du skriver jag tycker mycket mycket synd om dej. skulle vilja träffa dej och ge dej en kram trots att jag inte känner dej utan bara för att jag bry mej må gud ge dej kraft att se en framtid efter det och tänk på att Engla ser dej där upp och att hon saknar dej.

Anonym sa...

Carina!!!
Har följt allt som hänt lite till å från, från dag 1.
Som du hört från så många, så är du otroligt stark. Du kämpar, varje dag, du fortsätter leva varje dag. Bara de är en sån bedrift!
Jag har tänkt så mycket på Engla, men faktiskt främst på ni som älskar henne, ni som finns kvar, som måste leva hela era liv helt plötsligt utan en människa som ni älskat så högt!
Jag hade en lillebror. Han dog för drygt fyra år sedan. Han va 17 jag 19. Helt plötsligt på en sekund va han borta, utan förvarning. Får aldrig se han mer, får aldrig ta i han mer.
Visst, han blev inte mördad, ingen tog han ifrån mig på samma sätt som Du förlorade din dotter. Han valde sjäv, han tog sitt eget liv.
Men, ja förstår din saknad, ja förstår vissa av dina tankar, inte för att ja är männsklig utan för att ja varit med om sorgen själv. Var stark, kämpa vidare! Dom ser oss å dom väntar på oss!!

Varma kramar Jessica.

Anonym sa...

hejsan.
vill bara säga att jag beklagar allt som har hänt. Men du är stark, och det är bra! hoppas allting blir bra och att du kan leva ett så bra liv som möjligt.

Anonym sa...

Hej.
Ville bara kommentera alla otroligt modiga "anonyma" som kommenterat här!
Blir så förbannad så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen!
Hur jävla okänsliga kan människor vara?!
Trodde inte att någonting kunde förvåna mig mer vad gällande folk och folk men tydligen kunde det ju det.

Läste en kommentar här längre ner där det stod om berömmelse, och kan nästan inte ens skriva det. men inblandning i din dotters död!?
Vad är det för IDIOTER!?

Man ska inte önska saker åt folk men i detta fall så borde dom få känna på samma saker som du har gått igenom, sen få några sådana kommentarer själva när dom försöker lätta sitt hjärta och skriva om vad dom varit med om!

Vi som hängt med vet att du är stark! Hoppas verkligen att dessa idioters kommentarer inte påverkar dig eller ditt bloggande.
/JB

Anonym sa...

Hej!Vill bara ge dej som sj är mamma mitt stöd och säga dej hur himla starka jag tycker du är mitt i denna tragedi.Är sj mamma till en dotter och 2 söner.Kram Carita

carina sa...

Carina.. jag beundrar din vishet och styrka.Och jag skäms över människor som skriver kom. på din blogg.De är tyvärr inte utrustade med så mycket förstånd att de inte vet riktigt vad de gör eller skriver .Jag följer din blogg och slås av den klokhet och värme du utstrålar. Jag har också förlorat ett barn .Och mitt ljus brann för Engla i mitt fönster .Kramar till dig , Carina.Det heter jag också.

Anonym sa...

Hej!
Måste bara skriva och berömma dig för din styrka och ditt mod, är själv pappa till Sofie född 1997,
och kan inte för mitt liv föreställa mig hur det skulle vara att uppleva allt som du har gjort.
Stå på dig!
/Sven

Anonym sa...

Carina!
Vad kan man säga i en så fruktansvärd tragedi? Jag har en dotter på 11år och kan bara föreställa mig vilken ångest det måste innebära att förlora sitt barn. Jag bor i Alingsås och jag har varit helt förstummade över det som hänt med Nathalie. Man blir så rädd när man tänker på att detta faktiskt kan hända vem som helst... Jag tycker så hemskt synd om Jangestig, Lillemor och dig carina!!! Om det bara fanns något man kunde göra för dig/er? Snälla Carina...läs och publicera inte de fruktansvärt elaka inläggen du får på din blogg. Du behöver inte mer smärta i ditt liv just nu!!! Och framförallt ska du inte behöva förklara dig. Även fast Englas, Nathalies, max och sagas mördare är i fängelse finns det störda personer kvar i samhället som gärna vill bringa mer olycka i en annan människas liv. Ta hand om dig och ägna ingen mer energi åt negativ respons från läsare på denna fina blogg. Kram Michaela

junhe sa...

såg efterlyst igår, och blev påmind om Engla...tänk tiden går, men tiden läker inte allt, vi tänker på er och andra som förlorat ngn på detta hemska vis. Ingen går säker i denna otäcka värld... tack för att du orkar stå upp och kämpa vidare, du styrker andra!

kram junhe

Anonym sa...

Hej Carina

Jag såg dej i Efterlyst igår och fick också veta att din blogg fanns genom programmet.

Jag kände direkt att jag måste titta in hit till dej.

Du är en sån klok människa. Jag imponeras av dej hela tiden. Du belyser så viktiga saker. Brottsoffer borde verkligen få ha större talan och få ställa större krav.

Att gå igenom det du gör går inte för mej att ens tänka mej in i. Men jag känner så starkt med dej. Filmen med Engla som sjöng och dansade var så vacker.

Jag förstår om du ville visa den. Självklart får du fortsätta känna stolthet över ditt barn. Det finns inget som är fel i något av det du känner eller tänker.

Du äger all rätt att känna, göra och vilja precis vad du vill. Dessutom borde du få ett hundra procentigt stöd i allt det. Vårt samhälle borde ha bättre beredskap. Allt annat är skandal.

Du har det oerhört svårt. Svårare än jag någonsin kan föreställa mej. Men jag tänker alla positiva tankar jag kan och ger dem till dej.

Du är en underbar person. Tvivla aldrig någonsin på det.

Massor av styrkekramar till dej från

Monika

Anonym sa...

Du borde visa samma stolthet över ditt andra barn. Verkar som att hon kommer i skymundan pga det tragiska med Engla.

Anonym sa...

Kära Englas mamma,Carina,jag beundrar dig att du orkar,bry dig inte om dom fåtal som skriver dumma inlägg,bry dig om alla oss som följt o följer din kamp nu.Man önskar man kunde säga ngt eller göra ngt för att lindra din sorg,men det finns inga ord som gör detta,bara du själv bestämmer över din sorg.över hur du vill sörja,göra ,skriva,vad du vill säga,Hoppas du orkar behälla din styrka.Kram från Stina Helsingborg

Anonym sa...

hej.. Undrar om du har hört låten om Engla???

Anonym sa...

Hej

Såg precis på efterlyst över nätet, kände att jag ville skicka en kommentar om hur stark jag tycker att du är, att orka kämpa så för sitt barn. JAg tycker definitivt att du ska känna att du kan vara stolt över din flicka och bry dig inte om något annat.

Anonym sa...

http://kriminellt.wordpress.com/


Där har dem värsta våldsmännen pubeliseras. Svergie ska veta vem som är lika störd som AE och bor i närheten av dem. Fortsätt din kamp

Dalatorpet sa...

Hmm jag vet knappt vad jag ska skriva till dig... jag beundrar din styrka i hela den här historien...jag har försökt tänka mig in i din situation det enda jag ser är en påhittad scen av en rättegång där jag går fram till den anklagade och skjuter honom i huvudet. Det hatet jag känner när jag föreställer mig själv i din situation är oändligt.

Anonym sa...

Först och främst vill jag tacka dig för du gav mig chansen att bära med mig ljusa minnen av Engla genom att visa filmen då hon sjöng och dansade.

Sedan vill jag säga att för min del får du bearbeta din sorg på det sätt du finner är bäst för dig. Vill man inte höra behöver man inte lyssna helt enkelt.

Jag tycker du är stark som människa och mamma. Sedan tycker jag det var oerhört starkt av din dotter Sol att orka sjunga på hennes systers begravning. Jag kunde knappt andas på min mammas begravning.

Önskar er all lycka i framtiden!

Anonym sa...

Hej tycker det är riktigt starkt av dig att skriva om allt. Kan inte påstå att jag kan säga att ja vet hur du kännr det gör jag verkligen inte och skall därför inte låsas som jag gör det. Men jag är verkligen imponerad av att du orkat! / Kram.

carina sa...

Du e stark ,Carina jag hyser stor respekt för dig.Du är en klok kvinna som vi har mycket att lära av. Jag tänder mitt ljus för Engla i mitt fönster.
Varma kramar också en,Carina

Anonym sa...

Hej Carina!

Ha styrkan att klara av detta, jag hoppas du kan börja leva igen snart!
Jag har lagt ut din blogg som månadens blogg hos mig för att hedra minnet utav din dotter Engla och dig med din familj!

Anonym sa...

Jag beundrar dig, du är så stark. Starkare än många många människor i Sverige
Aldrig kommer Sverige glömma vad anders gjorde mot din vackra ängel Engla. Du har all rätt att vara stolt över din dotter.
Miljontals kramar// Pernilla

Anonym sa...

STOR KRAM!

Anonym sa...

vill bara lämna varma goa kramar till er!

mysare sa...

Man ska inte hata.
Detta vet jag. Hat leder ingenstans. Men ibland så känner jag trots allt hat.
När jag såg Engla dansa och sjunga i TV3:s efterlyst - då kunde jag inte slå bort känslan av hat.
Att jag hoppas att Anders Eklund ska placeras på den hårdaste avdelningen på Kumlafängelset. Så att han får känna hur det är att vara liten och maktlös
Nu blir det ju inte så. Han kommer att placeras på en anstalt där det finns liknande idioter. Där han blir struken medhårs.
Tyvärr . . tycker jag.
Kram från Kurt i Borås.

K sa...

Hej på dej!
Jag har precis hittat hit till din blogg o läst dina inlägg med tårarna rinnandes. Du ska veta hur djupt berörd jag och många med mej blivit av din dotters öde. Vi var många som följde sökandet efter Engla och sörjde med er. Vill skicka en stor kram till dej och LOVA stå på dej. Det är bara du som än Englas mamma och bara du som kan känna vad som är rätt och fel för er. Försök att inte ta åt dej av idioter som säjer eller skriver massa skit om er. Jag förstår tex ditt såkallade utbrott i rättssalen, tidningarna skriver så mycket strunt!
TÄNKER PÅ ER OCH ENGLA KOMMER LEVA VIDARE I ALLAS VÅRA HJÄRTAN!
KRAM / k

Anonym sa...

Hej Carina!
Mitt namn är Ximena och jag har bott i sverige 14 år.Jag känner mig ganska anpassad och kär i den har landet och säger jag " Ganska" pga att under tiden har jag kunna lära mig hur samhället fungerar och tyvärr har min erfarenghet gör mig besviken och ledsen .Engla är en skärna i himmelen och du en kvinna som har min stöd pga din mod uthållighet och kärlek.Carina Sverige skulle vara en underbar land om det skulle finnas mera personer som du.
En stort kram för dig och din familj.
ximenalundblad123@msn.com

PD Räkna med mig om du vill göra någonting om den löjlig livsstraff ( 10 år) en skämt detta ska definitiv ändras.

Anonym sa...

vill bara säga att din medverkan i Efterlyst i onsdags va så himla bra,du ger många andra som har det svårt styrka och jag tycker du är så stark.Jag beundrar dej starkt
Din Engla kommer aldrig bli bortglömd...
Beklagar sorgen !
synd vi inte har dödsstraff i Sverige.
MVH Soffie

Anonym sa...

Hej Carina! Du var mkt duktig och stark i Efterlyst! Gick igenom dina inlägg här på din blogg och blir lite irriterad på såna såm Skam,som skrev detta:" Du är en enda stor uppmärkningshora, ja det är precis rätt ord. Du vill vara med i tv, vara med i tidningarna, någon sa till mig att du ville sända begravningen men vågar Jag tro något sådant löjligt. Och nu när jag sätter mig ner framför efterlyst och ska titta på lite tv så ser jag att du har EN BLOGG!? Hur många är inte föräldrar till mördade barn? nej frågan är, hur många frossar i uppmärksamheten som de får av en sådan här situation? Jag skäms å dina vägar, snälla sluta med det här fjantet och sörj för dig själv, det är nästan som du tycker om det här och när jag ser att denhär kommentaren inte är upplagt så stärker det bara sanningen, jag kanske ska göra min egen blogg? nä det låter ganska löjligt gör det inte.
/Mvh Johan"

Just såna här inlägg övergår mitt förstånd! Johan har tydligen intre mist någon och jag aner då att han ska knipa igen. Har du inget mer än oförskämdheter att skriva till Carina som FAKTISKT mist ett barn så snälla låt bli. Engla är inte den enda flickan som råkat så illa ut nej,men vad hjälper det Carina i sin sorg? Var och en väljer själv hur dom vill göra efter en sådan händelse!!!

Blogga på du Carina. Det är ett litet sätt iaf att lindra lite av den hopplöshet du känner. Va rädd om er alla<3

Anonym sa...

Du har aldrig funderat på att låta någon annan korrekturläsa dina inlägg?

Carina sa...

Hur kan du veta det?du kommer med ett påstående!
Seriöst så om det är något du inte förstår så kan du fråga så ska jag försöka vara tydligare.Tycker inte att min blog behöver vara perfekt den är skriven av mig som den människa jag är , inte av en professionell ,journalist eller politiker!
Så svaret är nej ingen korrektur läsning är för närvarande aktuell.

Lillemor sa...

Men vad är det med folk?? Lår var och en göra som den vill. Detta kanske är en drivkraft för Carina för att komma vidare. Vi är alla olika och låt det så vara.Ingen som inte har mist ett barn kan förstå vad vi som har gjort det går genom och man kan finna styrka och tröst på dom mest annorlunda sätt som man inte trodde fanns innan man blev utsatt får sådana här svåra kriser.Och alla vet inte alltid grunderna till saker man gör och varför man gör dom.Så jag tycker att man bara dom på förhand. Mvh Lillemor

Anonym sa...

Såg precis inslaget i Efterlyst, va fin hon va på scen, du kan verkligen vara en stolt mamma!
Fortsätt vara stark! Kramar

Anonym sa...

Smärtan kommer att försvinna men saknaden kommer att vara kvar.. Jag hoppas du får stöd av dina närmaste och av dina vänner.. Vet hur svårt det är att ha ett ängla barn.. Vissa dagar går bättre och vissa dagar går det sämre.. Vardagarna kommer så småning om,stressa inte fram de.. Vet att det hjälper mycket att få skriva om sin smärta,sina tankar m.m Jag själv är mamma till 2 st döttrar och oroar mej för dom när dom går till skolan och hem och när dom är ute med kompisar.. Jag och mina barn har pratat mycket om Engla.. Dom tyckte att din dotter verkade vara så snäll.. Jag och min familj kommer aldrig att glömma din dotter Engla.. Sedan tcker jag en del inlägg här är förskräckliga,vill ni såra Englas mamma ännu mera,tvi på er.. Mina och familjens tankar går till dej,englas mamma och din familj..

Anonym sa...

Jag har följt er sedan jag först hörde på radion att Engla var försvunnen, och jag vill bara visa min sympati för er. Engla verkar ha varit en fantastisk tjej och och jag lider från djupet av mitt hjärta med er. Bry dig inte om de oförstående kommentarerna du får utan tänk istället på den majoritet som stöttar och tänker på er familj. Jag grät när jag såg filmen på Engla, att ni måste gå igenom det här är helt ofattbart.

Anonym sa...

Vill bara sända en tanke till dig och din familj. Jag vet att du har hjälpt andra i liknande situationer och de är så tacksamma för att dela tankar och funderingar. Hade hoppats på ett bättre avslut dock....

Vill bara säga som många andra och Hasse Aro.
Nu har vi ytterligare en trevlig mysig bild på hornhinnan av söta Engla.
En stor eloge till dig Carina för jag är övertygad om att rättsväsnet får tänka till för att vinna tillbaka förtroendet.

MVH skånetösen