fredag 10 oktober 2008

Nu är det den där jä...lagen igen!

Det är alltid lagens fel när det sunda förnuftet har överskridits, Ja eller finns det över huvud taget något sunt förnuft i lagen jag börjar tvivla!

Så vad gnäller jag om denna gång... Det verkar som om det är mitt jobb att gnälla om allt jä... tok som sker i en rätts proses.
Nu har domslutet kommit hem till oss drabbade på posten i ett stort vit kuvert ett var till oss alla även ett eget kuvert till Englas syster som är 12 år, ca 21 st likadana vita kuvert med domen inte så konstigt samma material som till media eller till den som önskar läsa och det är väl ok!
Men till oss 21 personer så har även sekretets materialet gått ut. Med stora röda bokstäver står det HEMLIGT i högra hörnet och där får jag läsa vad som hänt även i sekretess bitarna kring Sandviken målet och Engla. Så nu ligger sekretess materialet hemma på ev bordet eller i bilen eller kanske har någon glömt det på ica när dom var och handlade.Det behövdes inte ens hämtas ut som rekommenderat brev. Jag känner att Engla blir totalt kränkt av hur man hanterar uppgifterna om henne.
Varför över huvud taget kalla något för sekretess när ändå materialet får hanteras hur som helst.
Och svaren jag får är så här är lagen skriven ,kanske inte bra men så är det!!!
Jag är så förbannad på... ja vem ska jag vara förbannad på? Lagen tydligen eller!!!
Jag får tända ljus andas och försöka lugna ner mig ytterligare en gång men det känns bra att få dela med sig till er som läser.
Frid O Kärlek Carina

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men va fan! Så där får det inte gå till!!!

Unknown sa...

Hej, jag såg din anons i tidningen om "Englas Konto", och jag vill bara säga att det är sjukt osmakligt att försökte tjäna pengar på sitt barns död. Speciellt med tanke på att pengarna går till någon jävla kursgård.

Folk svälter i Afrika, och du vill att folk ska ge sina pengar till din jävla gård. Sjukt osmakligt av dig...

Hej Då!

Anonym sa...

hej igen!
Inte vet jag hur man bloggar. Jag bara skriver det som finns inne i skallen. Tycker mest det blir en massa svammel. Men det verkar som att folk ändå vill läsa det jag skriver ändå. Många som återkommer. Kul!
Jag tror det är 2 1/2 timme från Mora till Stjärnsund.
kram

Carina sa...

hej simon som du säkert inte ens heter!
Jag märker att du är arg kanske till och med avundsjuk antagligen är du en person som tror att pengar är det viktigaste vi har i livet,Pengar är viktiga! men sanningen,kärleken ,medmänsklighetn och omsorg för varandra är det enda som skänker riktig lycka! Den här kursgården är mitt egna företag som jag nu har fått sagt upp pgr av att jag inte kan sköta den längre och pengarna har används för att täcka kostnaderna kring sökande och lite till begravningen mm det som blir kvar ska vi skapa en fond kring där pengarna skall gå till stipendium .
gå in på englasminnesfond.se och läs mer och efter som du är så intresserad så kan du skänka en slant så ska jag se till att dom går till just människor som engagerar sig för dom svältande i Afrika för det är verkligen syftet så man kan ändå säga att du är på rätt väg i dina funderingar på vad som är viktigt här på jorden.
frid Carina

Suzesan sa...

Hej Carina Englas mamma.
Åhhhhhhhhhhhhhh! Att de inte kan göra nåt rätt.Idioterna! Jag säger till dem om det når fram...." gör om gör rätt tänk om tänk rätt."

Först måste jag säga att det är stort av "Simon" att skänka pengar till svältande i Afrika. Det var på tiden. Hoppas det blir en rejäl slant. På tal om osmakligt som "Simon" nämner.. att använda sitt tänk om välgörande ändamål och använda så stora bosktäver till en sörjande mamma förvånar mig. Där kan man faktiskt tala osmakligt. Jag ryser kalla kårar!

Jag skäms ...Carina lilla Englas mamma...över att du ska behöva gå igenom detta... allt konstigt som händer. Det där du skrev om nu att hemligstämplat skickas helt fritt stiger över normalt tänk och hyfs. Obegripligt. Du vet att det känns som om det är upp-och-nervända världen ATT såna viktiga personliga PAPPER SKA "spridas för vinden" Har de hört ordet intrigritet?!

Stå ut med allt du får gå igenom. Det finns ingen som kan kränka din dotter mera. Du har hedrat hennes minne nu så strot och så fint.. Du har gjort så mycket fint för din dotter så många baxnar. Vilken bra mor du är.
Så allt som vi läser nu som andra gör som är negativt... slår bara tillbaka mot dem själva. Man undrar ibland vad de människorna gått igenom. De som utsätter andra för sånt här. När de är som maskiner och helt utan tänk och känslor. Jag undrar när och var och hur det gick fel.
Jag är glad jag slipper vara sån. Tacksam.
Carina skriv till regeringen!Om du orkar. Sköt om dig och ha en sån fin helg som du kan nu. Jag hoppas den blir bra din helg.
Jag skickar dig en tanke om att få kraft och tänka rätt och säga rätt och skriva rätt.
Du skriver så bra och tänker rätt.
Omtankar
Susanne

Anonym sa...

Hej Carina! Tittade in här efter efterlyst inslaget och blev bara så förvånad över hur hela rättsprocessen gått till! Verkligen beundrar dig som orkar. Du gör saker som folk borde gjort för länge sen, fortsätt kämpa!

Hanna

Anonym sa...

Om det nu är så att någon glömmer sekretessbelagda handligar på ICA, posten eller vart man nu väljer att befinna sig med dessa hemliga papper så kan det knappast vara någon annans ansvar än ens eget.
Eller vad menar du?

Carina sa...

Jag menar att det finns 21 olika kuver med Englas sekretes ,hos människor jag inte vet vilka dom är eller vad dom har breven.