tisdag 4 november 2008

Er loge till Eklunds medfångar om dom trakaserar Eklund!

Läste just i aftonbladet att Eklunds medfångar får isolering om dom trakassera honom.(man vet ju aldrig om det tidningarna skriver är sant)
Jag reagerar med besvikelse! Kan det verkligen vara pedagogiskt att tala om för sexualförbrytare att dom ska vara trevliga och acceptera pedofiler,sexualförbrytare,nekrofiler,mördare,mm bara för att dom själva har gjort ett grovt brott .Dom som trakasserar Eklund borde få en er log för gott uppförande och sen borde personalen jobba vidare med att skapa empati för förövarens egna offer. Jag hoppas att dom tar isolering för att vissa sitt stöd för Engla och alla Eklunds offer!
Jag antar att detta inlägg är något jag kommer att få ångra men även jag är en människa som reagerar med ...

32 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att såna äckel som Eklund inte ska ha något skydd alls från andra fångar, det blir en slags självsanering som känns helt rätt! Har man gjort sig skyldig till det han har gjort så är det fritt fram. Jag kan inte för en sekund känna någon som helst orättvisa eller att det skulle vara moraliskt fel. Det finns gränser när man försuttit sina rättigheter och han har överskridit sitt konto med råge.

Anonym sa...

älskade syster.Önskar dig frid i hjärtat. Mer våld löser ingenting men jag förstår hur du känner

Anonym sa...

Ja, vi får säkert ett mycket bättre samhälle om vi uppmuntrar dåligt beteende.
Tänk om någon sagt ifrån när det gällde AEs dåliga betende mot kvinnor...

Anonym sa...

Tycker INTE du ska ångra ditt uttalande, absolut inte, det är så DU känner, det här är DIN blogg, DINA känslor, om någon tycker annorlunda behöver dom faktiskt inte läsa din blogg,

Och vet du jag håller med dig, dessutom så skrattar jag lite för mig själv, då jag tänker på A.E,hans önskan om vård på psyk, nä tur han inte fick det, (på ett sätt) för där sitter så många likasinnade så dom håller varann om ryggen blir ju rena drömmen att sitta där.. så där han sitter nu och nån gör nåt. .. jahapp so what lixom.. känns som jag vill säga,- "Rätt åt han faktiskt "

Sen en sak till jag har länkat din blogg från min, hoppas det är ok?

(skriver inte ut mitt namn här dock, men kan om du vill maila sidan till dig, men skriv inte ut din mail här, skriv hit, minanomail@gmail.com)

Jennie ♥ sa...

Helt rätt , helt rätt , helt rätt .
Kan inget annat säga än att , du om någon får reagera så . Jag kan lova dej att det är inte första gången Eklund kommer trakasseras! & det är ungefär det jag gått & väntat på.
Han är skyldig - Han SKA trakasseras
Engla var helt oskyldig - Hon skulle lämnats ifred . (även de andra offrena såklart) Men det som gör mest ont , det är den lilla tösen !

Hade jag kunnat så hade jag också plågat honom , jag hade dock inte tagit i honom själv . (äckligt)

Stå på dej , du har helt rätt!

Anonym sa...

Mycket klokt skrivet, absolut inget att ångra!

Vickanen sa...

Ja du damen...min ex som satte kniven i min mage då jag var havande i vecka 31 med min son...honom gömde dom undan på psykavdelningen på Hall eftersom andra fångar var ute efter han....varför inte låta dom göra upp....jag blir förbannad då jag tänker på de.....
kram
Victoria

Nea sa...

Inte alls från mig i allafall! Alla människor har rätt till sina känslor. Har full respekt för att du känner så!

Din dotter är borta, utraderad från det liv hon borde haft. Eklund lever, får gratis mat, tand & sjukvård, betalat med bl.a dina skattepengar.

Kan inte sätta mig in i hur det måste kännas, kan bara ana en 1000 del av det.

Skickar allt jag har: mina varmaste tankar och medkänsla.

Anonym sa...

Mycket bra skrivet jag håller med dej fullt och fast

Anonym sa...

Hej!

Hoppas att AE får lära sig känna lidande och det i all evighet.
Jag känner och tycker precis som du.
Ångra inget!!!

Medkännande upprörd empatisk Mor

Anonym sa...

Du äger all rätt att ha denna känsla!

Det finns ett uttryck...

"Som man bäddar får man ligga"

Han har ju alldeles själv försatt sig i den situation han har! Då är det bara att ta konsekvenserna också!

Ångra inget Carina!

Jag känner med dej och står på din sida. Du är beundransvärd som kämpar så tappert.

Kramar

Monika

Anonym sa...

Självklart har han gjort fruktansvärt fel som har våldtagit och mördat din lilla dotter. Men någonstans måste du och alla andra som skrivit och hållit med dig förstå vart det gick fel. Jag syftar alltså på hur det kommer sig att en person som Eklund överhuvudtaget gick fri ute i samhället. Han har haft lärare i skolan under sin uppväxt tex. som har ett väldigt stort ansvar att upptäcka om något inte står till som det skall med en elev och han har anhöriga. Jag säger inte att de säkert hade kunnat förhindra att det skedde, MEN det är så oerhört viktigt att de som arbetar med barn ser till att de får den hjälp de behöver och att samhället kanske agerar lite mer. Har man en granne som är väldigt skum eller en släkting kanske man borde se till att den kommer till psyk för att åtminstonde utredas. Jag säger inte att inte Eklund har någon skuld i vad han gjort, men man måste förstå att det ligger så otroligt mycket mer bakom. Vart gick det fel? Varför har ingen som känt honom reagerat på hur han var? Det går inte att misstänka alla för att vara sexualbrottslingar och jag vet inte om jag förklarar så bra vad jag menar..men det krävs resurser i samhället, skolan och inom psykvården för att sånthär inte ska ske.

// http://natalieb.blogg.se

Nea sa...

Äh, det blev fel. Vad jag menade med det dumt uttryckta "Inte alls från mig i allafall!" menade jag det du skrev om att ångra inlägget.

Jag menade att för mig skulle du inte behöva ångra inlägget.

Ber om ursäkt att jag var oklar.

Kram!

Anonym sa...

Läste i Expressen, torsdag 30 oktober, om Englas mördare. Tänkte först inte skriva nått om det. Men känner att jag måste!
Han skrev ett brev till alla via Expresen och satt och tyckte synd om sig själv. Skrev att han grinar ibland, men lever för dagen i tack vare sina VÄNNER?! i hela sverige. Vad då vänner?! Hur fan kan en sån som han som våldtagit och mördat ett litet barn ha vänner kvar?!
Han skrev att han känner det som att han sitter som apan i bur i sin isoleringscell. Han har gått ner 12-17 kilo, har inte samma livsgnista kvar. Vad i helvete?! Vet han fan inte vad han har gjort!
Nej, släpp lös fanskapet med de andra fångarna så de får ta hand om han, så han får veta vad fan han gjort! Vad är det förresten för människor som känner empati och tycker synd om fanskapet och som fortfarande vill vara VÄN med honom?!
Likaså Rose-Maries mördare. Dom ska INTE ha ett människorvärde nån av dom! Dom ska få veta hur många liv dom förstört! Hur många anhöriga, föräldrar, syskon, släkt, vänner som verkligen får ta en dag i taget för att över huvudtaget orka leva. Orka gå vidare. Hur många tårar har inte vi fällt?! Hur smärtsam är inte livet för oss?!
Mördarna sitter där i skydd från omvärlden och medfångarna. Ingen ska få peta på dom ens. Stackars dom! TVI FAN!
Om jag fått bestämma skulle dom inte fått det så jäkla bra som dom har det nu. Då är det inte längre snack om att de ska bara ska känna sig som apan i bur längre inte.

Kanske bäst att jag slutar skriva nu. Det blir för hemska saker jag vräker ur mig annars och jag kan bli anmäld!
Men jag blir jäkligt förvånad att sånna kan ha VÄNNER kvar!

Anonym sa...

Svar till dig som skrev om att det någonstans måste gått fruktansvärt snett för AE och att det är konstigt att ingen fångat upp honom. Det är nu inte så att det alltid märks att det är knas, att någon är "udda" betyder ju inte att man ska behöva tro att det är en blivande mördare man ser. Det står inte i pannan på någon av oss vad vi går för. AE visste vad han gjorde, kan skilja på rätt och fel, ett stort äckel som förtjänar det han nu får.

Anonym sa...

är dom sexualförbryare själva så kanske dom skulle sitta ihop med AE ...gärn på isoleringen...för allid,att ge dom enElogen...för att dom föbryter sig på samma skrot dom själva tllhör...nej det vet jag inte!
EnEloge dremot till alla "synskadade"och"döva"poliser som inte hör när dessa avskum åker på stryk...precis som ingen hör när Bonnys mamma får nya blåklockor hela tiden!

Anonym sa...

Jag håller helt med dig, han ska straffas för det han har gjort. varför ska en sån som eklund skyddas för. det fattar inte jag. tänker på dig. Kram!!!!

Anonym sa...

Jag reagerade likadant, kära du... Läste om Carolin's förmodade mördare också, att det är synd om honom, för han "mår inte bra i fängelset". Tacka fan för det. Ursäkta språket men det är med all rätt de mår dåligt, de jävla svinen.

För övrigt vill jag bara säga att jag beklagar sorgen, vet hur det känns att förlora en familjemedlem, flera faktiskt. Läser din blogg & tycker att du är oerhört stark. Jag beundrar dig.

Suzesan sa...

Bra sagt Carina Englas mamma.
Jag håller med dig.
Jäv*a daltande med brottslingar och barnamördare och våldtäktsmän och alla annan sån skit i detta upp-och-ner-vända landet.
Jag blev helt skogstokig när jag läste det.
Att det är synd om AE...
Nääääe jag tror inte det. ICKE!!!!!!! Hoppas han åker på ett rejält kokstryk där han ska sitta att de förnedrar honom.Rejält. En sån där som AE har bara glidit på en räkmakca och skrämt skiten ur andra. Han har aldrig varit i kontakt med verkligheten.
Sätt dem i fängelse de som är hans vänner. En sån kan väl inte ha några vänner. Medhjälpare eller?!
Vadå???... beklagar han sig över att han gått ner i vikt. Men det var väl på tiden.
(då inget ont sagt om andra överviktiga)
Hoppas han tynar bort i självömkan. Det är inget annat än krokodiltårar.(då inget ont om krokodiler) Skulle de släppa honom utanför nu, så skulle han direkt göra om samma sak. Såna som han får kickar av det. De går igång på det... i deras sjuka fantasivärld AE och hans kumpaner. Låt oss slippa se honom mer ute i det fria.

Hoppas de släpper honom rätt in i tigerburen och de sliter honom i stycken. Det finns säkert någon borderliner där som inte bryr sig om isoleringen.Heja heja! Det här är ingen "uppviglingskommentar" utan min personliga åsikt. Öga- för -öga -tand -för- tand
Omtankar och kramar
/Susanne mamma medmänniska

Anonym sa...

Inre frid är inget man bara kan plocka av eller på sig, som en mask utanpå.

Inre frid är ett begrepp som används, oftast i religiösa sammanhang, det betyder att man har ett inre lugn eller ett lugn i själen.

Det har man först i samspel med att det övriga livet är i harmoni.

Det är således inget man alltid väljer själv. En traumatisk händelse, som att mista sitt barn tex, skapar disharmoni i tillvaron- och avsaknad av frid i hjärtat.

Jag önskar Dej Englas mamma, inre frid - utifrån de nya förutsättningar ditt liv innebär nu. Så småningom.

Du är i mina tankar dagligen,
Engla likaså.

Många varma tankar.

Helena

Anonym sa...

Detta kanske blir ett inlägg du inte vill publicera, men det är mina åsikter.
Avrätta fanskapet. Jag är för avrättning om det sker utan minsta tvivel och ett erkännande. För skulle någon mörda mina barn så skulle jag vilja ha bort den människan från jordens yta och jag skulle vilja se på när han försvinner. Som det är nu så får dom vård, och dom kanske aldrig kan blir frisk, dom sitter på fängelser som är lyxigare än våra ålderdomshem och kostar oss skattebetalar massa med pengar. Nä tyvärr jag kan inte känna minsta sympati med A.E och likasinnade. Bort bort bort med dom.
Kram från Anki
anncatrine100@hotmail.com

Anonym sa...

Tycker det är konstigt att han kunnat gå i samhället så länge när han gjort flera saker som fått upp ögonen på folk men ingen har anmält han. Det var ju redan i skolålder som han gjorde massa konstiga saker o klasskamraterna vände honom ryggen. Varför såg ingen honom då.
Han var på en firma o la sig på golvet för att se in i tjejernas omklädningsrum där vart han upptäckt men ingen anmälan gjordes. Om dom redan då hade gjort nått åt den äckliga faan då hade kanske Engla idag levt.
Att dom bara kunnat låta han gå så länge fri.
Den andra tjejen som han levde med gjorde heller ingeting fast hon ana oro.
Nej låt dom ge han vad han tål i fängelse. inte döda han men dom kan gott plåga han ett par år så kanske han får känna vad alla andra fått känna när han gått omkring.
Rätt åt han att han får passa sin rygg hela tiden. Det var inget som bett honom gjort så många illa så nu kan ha få igen. Han ska faan inte komma ut överhuvutaget.
Och hade han fått psykhjälp ja det såg man ju bara igår på tv:n hur det hade gått då. Där visa dom ju hur vården för psykfall fungerade. Han hade ju varit ute efter 2 månader med särskild anmälningsplikt till en psykolog o ja då hade han kunnat gjort samma sak igen den sjuke faan.
Nej låt han ruttna i fängelset där han hör hemma. lås igen hans cell o kasta nykeln så han blir kvar där inne tills han dör o ruttnar bort.
Han är inget värd, han har inga rättigheter det har han redan gjort bort sig på.
Stå på dej och du ska skriva vad du vill i din blogg om hur o vad du känner för. Tänder fortfarande ljus för Engla så hon ska kunna se oss här på jorden.
Varje dag tänder jag ett ljus i fönstret o har gjort sen första gången dom skrev om stackars tösen.
Var rädd om dej och sköt om dej det finns många många människor som lider med dej o din familj.....

Anonym sa...

A-C och andra. Om det var ert barn som gjort detta. Hur hade i tänkt då?
Vi har alla en gång varit barn.
Många mördare har också föräldrar.
Uppmanar ni era barn att slå andra som är dumma på skolan?
När jag läser era inlägg så är jag inte ett dugg förvånad över att vårt samhälle ser ut som det gör. Skrämmande.
Öga för öga tand för tandmentaliteten gjorde vi oss av med på medeltiden. För att vi är ett civiliserat samhälle!

Dödstraff har aldrig minskat brottsligheten eller avskräckt vare sig mördare eller våldtäktsmän.


Våld ondska och brottslingar har alltid funnits och kommer alltid at finnas. Hur vi ser på dom säger en del om vilkert samhälle vi vill ha!

Anonym sa...

Samhället ja!
Jag sökte hjälp i ett tidigt skede vad gäller min flicka som blev mördad. Såg att det höll på att gå på tok! Jag sökte hjälp med ljus och lykta över allt där jag kunde tänkas få hjälp, för att det INTE skulle hända min dotter någonting! Jag och hon ropade på hjälp. Jag var livräd att hon skulle träffa på fel person och bli kanske våldtagen och mördad. Jag sökte hjälp på skolan, Soc, BUP, polisen, ja överallt där hjälp kunde tänkas få, under 2 års tid.
Hon blev mördad ändå. Det jag var så rädd för, det hände ändå. Alla möten där vi bara setat och pratat och pratat och pratat var ingen hjälp. Hon var likom mig urless på alla dessa möten där vi bara satt och pratade. Jag kunde lika gärna låtit bli att söka hjälp! Hon blev mördad ändå. Vart söker man hjälp då inte ens samhället kan hjälpa?!
Jag ger inte mycket för dessa jäkla samtal, möten, prata, prata prata! Det är det enda man får göra då man söker hjälp. Är du ensamstående som jag, med 5 barn så får du ingen mer hjälp för det.
Min Rose-Marie blev mördad, fast jag sökte hjälp för att förhindra att sånt här skulle ske.Jag gjorde allt som stog i min makt.Jag var livrädd för det här.
Jag ger inte mycket för det sk samhället. Jag söker ingen hjälp där något mer, om jag skulle behöva i framtien. Den saken är klar!

Anonym sa...

Eloge, heter det. Er loge är någon annans loge.

Anonym sa...

http://mystiq83.blogg.se/2008/november/att-vara-brottsoffer-i-valdsbrott.html

något för dig att tänka på.

Anonym sa...

Skäms inte och ångra INTE ditt uttalande! Jag skulle hoppas att någon som gjort så illa ALDRIG får respekt!I ditt fall då det gäller ett BARN så skulle jag själv göra vad jag kan för att komma åt att ge hämnd.Tyckeratt du är stark som orkar vara med och prata i medier om Engla och jag hoppas att AE,s så kallade medfångar tar sin isolering med stolthet.
Styrkekramar/maria

Anonym sa...

Man blir skrämd av alla primitiva och barbariska inlägg som luftas här. Våld botas inte med hämnd, det leder bara till mer våld.

Carina sa...

Till senaste inlägget
Jag tror inte på våld...Men nog har jag rätt att hata och tycka att AE inte förtjänar ett bekvämt liv ,varför skulle han?. Vuxna ska ta konsekvensen av sitt handlande tycker jag .Ae har helt själv valt att göra som han gjort ,det är ingen psykotisk människa utan en slug o beräknande man!
Tala gärna om hur man botar våld som pedofil, mord mm ,du kanske vill ha dom som grane för snart är dom flesta ute i samhället igen. säkert kommer flera ut i dag!

Anonym sa...

Finns bara en sak att säga. Carina du är bäst!Det här var de bästa jag läst på mycke länge...Kämpa på, var stark.

Anonym sa...

Tror du HELT seriöst att någon av de andra fångarna på Eklunds avdelning är värda en eloge? Dom är ju precis lika mycket kriminella som Eklund och har säkerligen våldtagit och mördat dem med. Så vad fan gör dem bättre än Eklund. För att dom mördade någon annans barn och inte dit?
Att du ens tänker sådär gör mig rädd, eftersom du har blivit så stor i media men verkar inte tänka efter innan du skriver något.

Anonym sa...

håller med båda sorters kommentarer här. visst AE är ett svin helt klar efter vad han gjorde mot engla och de andra tjejerna. men precis som nån annan sa, varför ska de andra fångarna ha en eloge om dom ger sig på AE i fängelset ? dom har säkert våldtagit, mördat och gud vet vad, så dom är ju precis lika hemska som AE och ska absolut inte ha en eloge !