fredag 23 januari 2009

Brott o Straff

Jan Emanuel Johansson debatterar i riksdags kammare med Beatrice Ask om brott o straff.
Jag tittar på svt2 från debatten i kammaren. I dag är Beatrice Ask den som svarar på frågor.
Beatrice Ask gör bra ifrån sig och jag känner en hopp för framtiden när det gäller brott o straff och även viljan att ge dom brottslingar som en dag ska ut till oss i samhället en bättre möjlighet att orka ta skansen till att bryta brottsbanan, Jan Emanuel ger Beatrice skansen att ge ett vetigt o bra intryck då Jan… ja jag vet inte vad han har där att göra! Det kändes som en debatt utan kraft och något kreativt att säga.
Jag säger det är väll ändå så att Sveriges lagar ska spegla vad opinionen i samhället tycker Opinionens vilja är vad jag tycker att samhället ska bygga på och forskning kan ge samhällsmedborgarna fakta att bygga sin inställning på!

Sen är det debatt kring pengar till ett större internationellt arrangemang med en massa ministrar som kommer på besök som kräver stora summor pengar till polisarbete.
Nu kanske jag är på djupt vatten och detta är inget jag är insatt i men undrar kan dom inte ha sina möten i Bryssel där det är byggt för att hantera extraskydd och redan finns polisinsatser på plats.
Nu sa just Beatrice något åt det hålet så jag kanske inte var så djupt ut..
Frid o kärlek carina

Inga kommentarer: